fredag, mai 11, 2012


Mandag var jeg med en fra menigheten til et rehabsenter på andre siden av byen og leda lovsang. Det var sånn passe. Jeg elsker å tjene med lovsang, men blir litt lei meg når jeg ser folk som tjener Gud og ikke er lykkelige inni seg av en ellerannengrunn.. Kanskje fordi predikanten bare leste to bibelvers, og ene som han siterte utenatt var 1.timoteus etellerannet om at kvinner ikke bør undervise, og forklarte at det var skikkelig viktig.

Klarer liksom ikke helt å holde kjeft heller. Jeg vet at jeg er en kvinne som forkynner Guds ord -ikke endeløse slektstavler og gnostiske eventyr som kvinnene i den menigheten Paulus snakket til. Kjærligheten til å undervise Guds ord er vel i bunn og grunn det som har ledet meg hit til Ukraina og holdt meg her så lenge. Ikke at jeg har følt at jeg skulle bevise på noensomhelst måte at vi damer er bedre enn.. eller noe. Men jeg har blitt og alltid vært så utrolig glad i den boka! Bibelen. Alle oversettelsene, alle bøkene, kapitlene versene... Fordi den handler om en person jeg har fått gleden av å møte som heter Jesus som lever idag og som er så utrolig glad i mennesker og lengter etter å "slippe til" i livene deres. Lede oss tilbake til Gud vår egentlige Pappa, som skapte oss, og er mektig og villig til å reparere det eventuelt djevelen har ødelagt for oss, og gi tilbake mangemange ganger det han eventuelt har stjålet. Jesus har betalt den prisen. Han har gjort det ingen av oss kunne gjøre; sonet dødsstraffen for syndene våre, og tilbyr Guds egen frikjennelse fra synder til ALLE som vil tro.

For å kunne tro er det jo en forutsetning å ha hørt. Og det er det jeg er gira på å gjøre. Forklare, legge ut, vitne og overbevise deg -så du kan TRO og si JA til den enorme nåden Gud har vist deg -Evig liv og felleskap med Gud -din Egentlige pappa! Jesus har ordnet opp- vi trenger ikke å skjerpe oss, slutte med det ene og det andre for å komme til Gud -LIIIKE LITE som det vits i å vaske seg før du skal dusje. Når du møter Gud -din egentlige pappa, sier han ikke til deg at du er feil og alt med deg er fysj, men Alt hos deg er vakkert, min elskede, du er uten feil!!! 

Hva forandrer vel mennesker mer, enn å høre slike ord fra sin Far -som ikke bare er en vanlig pappa, men GUD skaper av Himmel og jord -HAN har peiling!! Og hans ord har KRAFT til å forandre liv!! Ikke bare alle andre sine en gang i framtiden, men DITT og mitt her og nå!

Åh, selv om klær og sko og negler er fint, jeg er så glad at jeg får kjenne Han og snakke om Han som er meninga med livet og som elsker oss!!! Det er et FINT liv Gud har tenkt oss til! Hvis vi bare hadde VISST hva hans gave var, og HVEM han er.. Da hadde vi bedt han... ALLTID!!!








Ingen kommentarer: