fredag, mai 04, 2012


Blogg torsdag
Har endelig satt meg til med hillsong, te med melk og høreklokkene jeg fikk av mamma og pappa til bursdagen min, og hører nesten ikke at jentene hysterisk rydder og vasker til ”tilsynsmenneskene” fra kommunen kommer i morgen. Tror ikke de kommer til å gjøre oss noe vondt. J Midt oppi alt, har nabodama som heletiden klager på at vi ikke er greie nok mot bikkja som bor på tomta ved siden av, som vi har kjøpt, har begynt å elske oss av hele sitt hjerte, og velsigner oss med både avleggere og utleggere av alle plantene sine. Så jentene flyr rundt og vasker, planter og legger unger på en gang. Herlig med liv og vår og kommunalt tilsynJ

Været har heller vært noe å klage over. Når til og med barna av dis-funskjonelle foreldre slipper å gå med lue, er det VARMT i Ukraina! Haha.. Jeg har heldigvis hatt god tid denne uka, sykla masse og sola meg masse. Så da får man sol på huden, og sol i hjertet, og blir forhåpentligvis også litt slankere –og sammen med den nye smartphonen med alle de tøffe funksjonene som virker med wifii på alle butikker og kafeer, hjelper det på det meste!

Ellerså har vi fått en ny jente i rehab, Oksana som er høygravid, og har en jente på 1 år og 10 mnd som heter Vlada. Oksana har vært kristen veldig lenge, men har bare ikke fått det til slik som hun ville… Det er ikke lett å være kristen heletiden når alle bare forteller deg om hva DU må gjøre, og ikke om hva Jesus allerede HAR gjort.

Sist helg var det ungdomskonferanse i kirka. 3 fantastiske dager. Vi hadde to 16-år gamle jenter fra en annen by på overnatting hos oss, her i Bertinehuset. Palin aog Olga, to skikkelig koselige søte frikere med knallrødt hår som danser hip-hopJ


Og endelig etter et og et halvt år med lovsangsøvelser og bønn 3 ganger i uka, har jeg til slutt til tross for min gebrokne aksent blitt betrodd mikrofon i lovsangsteamet. Og de sier til og med at aksenten ikke høres når jeg synger. Ære til Gud, og bittelitt ære til at jeg orka å gå på alle øvelsene. Men hadde det ikke vært for at man blir så utrolig fylt opp inni seg og glad av å synge lovsanger til den levende Gud skaper av Himmel og jord som er så utrolig god, og Jesus og den Hellige ånds nærvær, så hadde jeg aldri orka å gå på øvelsene. Så åkæi –ALL ære til Gud! J



Noe av det koselige med konferanse, er at du både blir kjent med nye folk, og ser igjen folk du ikke her sett på leeenge, som at jeg så Rita som jeg ble kjent med på Euroturen i forbifarten i gangen. Vi bestemte oss for å møtes igjen, og i går møttes vi i byen og hang rundt i parkene og kafeene og butikkene leeeenge. Gud er så god mot meg –han har gitt meg så utrolig mange venner, som liksom bare er.. Helt unikt spesielle og vanvittig snille og gode og herlige.



Ingen kommentarer: