lørdag, mars 10, 2012

Prøver å holde det gående med oppdateringene, føler liksom jeg er i en slags god "stream"..:)

Jeg har da landa der jeg bodde sist; bare at isteden for å bo i første etasjen sammen med alle leieboerne, bor jeg i andre-etasjen hos utleierne, familien Bobrovnikov. Men jeg elsker de, de er fantastiske folk fra kirka jeg har lært å bli gla i:) Her bor også Ira, søstera til Elena som har downs syndrom. Vi holder på å bli gode venner:)


Igår besøkte jeg Darina, (veninna mi, ho som var oversetteren min som også gav meg innføring i det lokale stammespråket som jeg snakker med svingende akksent), som har blitt mor for første gang til lille Nathan. Så utrooolig skjønn! De bor hjemme hos moren til Darina, fordi de driver å bygger hus, og har ikke fått bygga skikkelig varmeanlegg enda, og her er det fremdeles vinter. Men Darinas søsken på 10 og 12 ser ihvertfall ikke ut til å være lei seg for det.. :) Og moren hennes bor bare gåavstand unna meg;)


Idag fikk jeg være med på noe jeg har ønsket å gjøre siden jeg flyttet til denne delen av byen for et år siden; gi mat til sultne! ÅH, hvor mange ganger har jeg ikke bedt når jeg har gått forbi en av uteliggerne på jernbanestasjonen, tenkt at jeg skulle hatt energi og guts til å starte et hjelpearbeid for alle de husløse.. Så har jeg kanskje gitt et eple, eller det jeg har hatt i veska.. Men alle gangene har jeg bedt. Fordi jeg vet at min himmelske Far kunne mate 3 millioner israelitter i ørkenen i 40 år.. Og nå!!! Mens jeg har vært borte har menigheten begynt å gi ut mat til sultne hver lørdag! De har matutdeling i 9 av 10 regioner i Donetsk allerede! Hvilken start!  Det var en fryd å være med å dele ut mat til husløse, alkoholikere, osv. Jeg og Julia (som var de eneste jentene) fikk høre at vi var vakre, som eventyrprinsesser, velbygde og som tulipaner. Hehe! Maten vi delte ut tok slutt etter halvannen time. Og mens vi la ned mat-teltet kom mange og takket og takket og takket og lurte på om de kunne komme på møte i kirka vår. Og det kan de jo!;) Så tips til alle dere der ute som går forbi masse nød og ikke vet deres arme råd; BE! Gud hører og Gud svarer! Kanskje gjennom deg?;)

På senteret har en ny jente som heter Olga reist for å føde. Det kan dere be for! Og be om at jeg skal få visdom og hjelp til å lære en jente på senteret som heter Sneshana å lede lovsang. Hun har lyst nå ihvertfall, og jeg tror det er fra Gud!:) Trenger flere enn meg til å gjøre sånn!

Så får dere ha det så godt til neste gang!
Margoshia hilser:)

1 kommentar:

Minna Maria Ollikainen sa...

Så bra kjære Hanne-Mari!! :D