lørdag, november 14, 2009

TUSEN TAKK ELSKEDE PAPPA!

Nå begynner ting og falle litt mer på plass. Minna er her. Hun kom i går med sitt herlige gledespredende vesen. Bagasjen hadde forsvunnet under en kansellering i Helsinki, men det skulle visst ordne seg. Jeg hadde nettopp undervist jentene fra ordspråkene 31 om styrke og verdighet, og kommandert de til å låse seg inne på rommet og lytte til Guds kjærlige stemme. Men da Minnas stemme lød i gangene, lød nok ikke denne spesielt ulikt for våre søstre, de strømmet ut av rommene sine, lykkelige for å se igjen den vakre jenta fra ”Finlandia”.  På kvelden sang vi en innøvet engelsk og russisk sang for henne mens vi danset gledesstrålende rundt. Jeg fikk latterkrampe midt i, fordi jeg fikk bilder inni hodet mitt av Jostein Kirkenes, gitarmannen i evangeliesentermusikken, med langt lyst krøllete hår.



2 kommentarer:

tante Liv sa...

Hei Hanne-Mari!
Nå fant jeg blogen din som link til Susannes. Så bra! Prøvde å sende deg en SMS på bursdagen din, men du har kanskje et annet nr. i Ukraina? Så da sier jeg igjen: GRATULERER MED DAGEN 23.11.!! Og gratulerer med dagen i dag, håper den er god som gull!

hanne-mari sa...

Tusen takk kjære du! Dagene er gode! Men jeg gleder meg til å feire jul:) Ja, har ukrainsk nummer. Pappa har det, men det er litt korrupt abonement fordi jeg kan plutselig verken få eller sende sms til Norge. Hils alle! Klem