lørdag, november 07, 2009

”Hvorfor vil ikke alle bli misjonærer?”
Del 2: Mennesker blir frelst!


Takk himmelske pappa for en utrolig himmelsk dag! Jeg sov så lenge at jeg fikk hodepine. Det var litt dumt. Men i dag gjorde det egentlig ingenting.

Jeg kom til Sergey og Mariana til lunch. Der ble jeg introdusert for et amerikansk team som har vært i Kiev en måned nå og reiser i morgen. Åh, tusen tusen takk for det utrolig store privilegiet å få bli kjent med andre unge folk som elsker deg! Noen kristne må man kjenne i fire år før man føler seg komfortabel med å banke på døra deres. Andre sitter man i stua til med det samme man har hilst.

Så var vi i Teen Challenge-”coffie-house”. For meg er det tradisjon å være på ”cafeen” på onsdager. Det har jeg vært i to år allerede. Bare at i Norge heter Teen-challenge ”Marita-stiftelsen” og coffie-huse heter ”Maritacafeen”. Jeg er jo som skapt for å tilbringe onsdag i Coffie House!

Det var alle tiders å være i coffie-house. Mange nydelige mennesker. Jeg fikk æren av å dele evangeliet, etter at en som het ”Chris” på det amerikanske teamet hadde delt sitt vitnesbyrd slik bare en amerikansk ungdom kan vitne. Om hvordan han hadde sost bort store deler av high-school, men opplevd hvordan Jesus hadde funnet ham og forvandlet livet hans med sin kjærlighet. Hvilken introduksjon til verdens beste nyheter? Jeg sprudlet da jeg gav de nyhetene.  Om Gud som ikke ønsker å bo i alle de glorete kirkene mennesker bygger til han. Han vil bo i mennesker. Og hva skjer med et råttent hus når en mektig konge flytter inn i det? Kongen gjennomfører en oppussing! Fra innsiden og ut, slik at hans herlighet kan bli synlig for alle. Det vil han gjøre med ditt hus, din kropp! Og han kan fordi han selv allerede har fjernet all synden som brukte å ta opp plassen i huset. Det gjorde han ved at han sendte Jesus Kristus til verden. Og HAN som ikke visste av synd ble gjort til synd slik at vi kunne bli Guds rettferdighet i Ham” (2kor5:21) Gud øste all vår synd inn i kroppen til Jesus, slik at han kunne øse all Jesu rettferdighet inni oss! Fordi Gud elsker oss! Han vil også ha oss, slik en Far ønsker seg barn. Han vil ha noen å øse all sin kjærlighet over!

Så sang jeg sangen ”Rest upon my chest” mens jeg sendte rundt et bildet jeg fikk av mamma av meg og Pappa, hvor jeg er en nyfødt bebi. Pappa holder meg og ser på meg på en måte bare pappaer kan..

Deretter fortalte Sergey at Gud er en gentle-man. Han ødelegger ikke dørene til huset ditt. Han vil at du skal åpne opp selv.

Og jeg bare frydet meg i hjel da en ”maltsjiki” som het Vova deklamerte at han ønsket å gi husrom til Kongenes Konge. ÅH HVILKEN FRYD! I hele rommet var fylt av englesang&klokkeklang! ”Angel-disco”, kom det fra amerikaneren.

Hvorfor vil ikke alle bli misjonærer? Folk blir jo FRELST av det! Denne mannen har forsøkt å ta selvmord flere ganger. Han har vært i coffie-house en gang før. Kona har bedt for han lenge. I dag sa han JA!

Og mange andre ble rørt av Far.

Jeg er så lykkelig! Det handler jo ingenting om meg i det hele tatt! Det handler om GUD! Det er umulig å ikke bli fylt med hans hellige ånd og tale hans evangelium med frimodighet når du ser Hans templer forberedt fra evighet av, bli fylt. Og plutselig ser du Hans øyne i deres øyne.. Hvilket mirakel! Jeg er så heldig!

Takk elskede Jesus!



Ingen kommentarer: