fredag, august 09, 2013

Fornærma?;)

Tenkt på noe Liv-Eline sa i sommer.
Jeg har signa opp på twitter kun for å retweete henne.
Jeg er så dårlig til å twite. Jeg kan bare si det hun allerede har sagt, eller noen andre har sagt.
Som det her;
"Det virker så stress å bli voksen for da blir man fornærma for alt hele tiden. "

Har du tenkt på hvor bra livet hadde vært hvis du baare tenkte fine tanker? Ingen sure, sinte, kjipe?

Hvor mye tankekraft bruker man egentlig på å bli fornærma?

Jeg personlig har brukt en HAUG med tankekraft på å bli fornærma.
Som da noen spurte om jeg skulle gå teologi til høsten -HALLO synger jeg SÅÅ dårlig??

Hvorfor JEG ikke blir spurt om å være med på alt mulig?
Hvorfor lo ingen av det JEG sa?
Hvorfor blir jeg behandla dårligere enn jeg fortjener?
(Det beste er Lisen, søstern min. Fordi jeg kan finne på å spørre henne om det jeg har på meg ser bra ut. Og så ser hun litt bort og ned og sier "jada". 
Da må jeg ha bestemt meg på forhånd for å IKKE bli fornærma.)

Det finnes mange GODE grunner til å bli fornærma! For all del.
MEN! Hvor mye GLEDE stjeler vel ikke fornærmelser? 
Gud sier at vi skal glede oss alltid(fil 4,4) Dvs at han igrunn ikke har inkludert "tid til fornærmelser" i det gode livet han har planlagt for oss.
Hvor befriende er vel ikke det?

Jeg vil bli fri! Jeg vil glede meg alltid -slutte å bli sur og såra og fornærma for alt mulig. Å leve 100% for Gud betyr å glede seg isteden for å sutre.

"MEN JEG KLARER IKKE" sa jeg til Gud.

Gud er god. Bibelen sier i hebr 12,3 at for å ikke bli motløse gi opp kan vi tenke på Jesus og den motstanden HAN holdt ut!
På korset ble Jesus behandla som en forbryter -selv om han var Guds sønn!
2.kor 5,21: "han som ikke visste av synd har han (gud) gjort til synd for oss for at vi skulle få Guds rettferdighet"..

Tenk å bli behandla som verdens størsre synder AV SIN EGEN FAR! Og tenk at du og jeg blir behandla som RETTFERDIGE BARN selv om vi egentlig var syndere!

Åh, se på Jesus -la bildet av Han på korset bare sprenge alle fornærmelser og sure tanker!! Gled deg!!! Salme 37,4! Rom 1,16!

Peace and Love!

1 kommentar:

Bjørg sa...

Godt skrevet Hanne-Mari!
Klem Bjørg
http://menneske-ogliv.blogspot.no/