fredag, mars 05, 2010

Jeg må skryte litt av meg selv…

Jeg er her for å inspirere jentene… Jeg er så flink til å inspirere!

De siste dagene har bare frydet meg stort i Herren. Og det fine er at uten å mase (fordi jeg er utrolig dårlig til å mase på russisk), så får jeg jentene interessert i det samme som jeg er interessert i. Nå vil flere lære å spille gitar. Jeg jogger ikke alene lenger. Jentene sitter time på time og strikker, klipper og limer, etcetc. Og jeg elsker at de drar tak i meg, eller dunker på døra mi fordi de har mistet noen masker, trenger hjelp til akkorder, etc. Herlig!

Jeg er storesøster. Jeg har makt! Jeg kan få de til å gjøre nøyaktig hva jeg vil ved å være et godt forbilde. Jeg må innimellom inspirere de litt til vasking også. Olga har sagt at to ganger i uka er fint.

Men dørdunkingen gjør at jeg har begynt å tenke meg om et par ganger ekstra her i livet. Fordi nå har jeg på en eller annen måte… Tilfeldigvis… Fått Tatiana Kalistratovna, babushkaen som jobber her, interessert i datamaskiner.


1 kommentar:

Tante Liv sa...

Hei! Artig å leseom livet ditt i Ukraina. Eivind Frøen sier: "Hvis du lurer på om du er en leder, snu deg og se om noen følger etter deg." Hanne-Mari, du er en leder!
Klem fra tante liv