onsdag, mars 24, 2010

5. mars


Denne uka har gått veldig fort.

Prøver så godt jeg kan å lære jentene at det er ikke så stor velsignelse i å drikke te og sladre heledagen. Da er det i det minste bedre å gjøre som Babushkaene, drikke te, sladre og strikke. Jeg og Darina har begynt å lære jentene engelsk. Det er interessant…

Mandag feiret vi 8. mars. Det er en viktig dag her i Ukraina. Kvinner i alle aldere blir æret og satt pris på med blomster, konfekter og gaver. Det er hyggelig å få litt pris og ære innimellom.

Ellers har jeg undervist om Guds farshjerte. Det er et veldig viktig tema. Ikke bare for eksnarkomane, men for alle som vil vokse opp og bli sterke kristne.

På grunn av det verket Jesus gjorde på korset, kan vi få kalles Guds barn og VÆRE DET! Gud er vår FAR! I gamle testamentet, er han som en ektemann, hyrde, Gud.. Jesus viser han ved et nytt navn –FAR!

En Far har ingen egen agenda som gjør at han elsker sine barn. Annet enn at vi er barna hans! Slutter du i jobben, og kommer tilbake igjen, må du begynne fra bunnen og bygge opp tilliten. Er du utro mot kjæresten, er det lite sannsynlig han eller henne tar deg tilbake, selv om du ber aldri så pent. Men rømmer du fra FAR leter han etter deg dag og natt. Gråter. Ser etter deg.. Og når du kommer tilbake løper han mot deg, kaster seg om deg.. Gir deg de dyreste peneste klærne. Og arrangerer kjempefest. Når du er Guds barn, er du alltid på øverste plan av velsignelse, uansett hva du måtte finne på!

Wow!

Ellers har jeg laget en del sanger denne uken. Noen av de, har jeg sammen med Tatiana Kalistratavna oversatt til Russisk. En av de har jeg kopiert opp og lært jentene.

Og det er GØY! Jeg visste at jeg skulle lage russiske lovsanger, men trodde ikke at det skulle skje så fort. Ting skjer mye fortere når man velger å involvere andre som er flinkere enn seg selv. Det er sikkert og visst. 

Ingen kommentarer: