tirsdag, februar 23, 2010


I dag er filterkrana tett. Det er irriterende. Jeg vil lære meg hvordan man fikser den. Jeg vet det er mannfolkarbeide, men det hjelper ikke.

Ellers er det scrapbooking som har stått på tapetet denne uka. Lille Hanne-Mari har flydd Donetsk rundt etter materialer.. Som var svært vanskelig å fremskaffe. Hva skal man med pene ark liksom i en stygg by. Jo da, jeg forstår hva de mener.. Jeg synes ikke det er så pent her jeg heller. Men når jeg tenker meg om, er ikke Lillestrøm spesielt bedre, med tanke på at jeg er en skapning født ovenfra. Himmelen er stedet tiltenkt for meg. Der er det gater av gull. Så da blir utgangspunktet litt annerledes. Jeg er rett og slett for god for denne verden uansett hvor jeg befinner meg.

Så da gjelder det å gjøre det beste ut av det. Heldigvis fikk jeg låne Magnes printer. Og ved hjelp av digitalkamera og photoshop var det ikke så allerværst det vi fikk snekret sammen. Jentene ble lykkelige over å få sitt eget fotoalbum, og har arbeidet engasjert med fotoalbumene. De er talentfulle, spesielt Alina. Hun er veldig dyktig til å klippe russiske snøkrystaller. Jeg har brukt store deler av uka på å lære meg det samme, men Alina sine "ruler" fremdeles, for å si det slik.

Alina er mamma til to bittesmå bebier. Da hun lå på fødestuen for en måned siden, ville barneværnet i Poltava egentlig frata henne barna. Hennes eldste datter, Anya på halvannet bodde da hos sin alkoholiserte bestemor.

Men heldigvis, fikk de komme hit til senteret alle tre! Og forrige fredag ankom vesle Anya sammen med vår administrator Lena, som hadde vært i Poltava og ordnet de nødvendige papirene. Gud er GOD!

Anya er fantastisk! Hun lærer ord hele tiden. Jeg har lært henne å si "hår" og "glidelås", i håp om å en gang få noen joviale norske samtaleparnere. 


Ingen kommentarer: