torsdag, februar 04, 2010

FINLAND!

Nå er jeg er i Finland og besöker Minna, min kjäre veninne. Hun har nettopp avsluttet en liten Norgesferie. Og nå besöker jeg henne för det bärer av gårde til Ukraina på mandag. I forrigårs besökte hun bestemoren min og fikk möte Anne, min barndomsveninne. Igår spiste hun frokost med foreldrene mine klokken 9. Klokken 23 satt vi og spiste kveldsmat med foreldrene hennes, i et annet land som jeg aldri har satt mine fötter. Bare mottat telefonsignaler fra engang jeg kjörte båt til Latvia.

Foreldrene til Minna er så söte! Moren hennes likner min. Hun liker å gjöre det koselig og gi gode varme klemmer. Minnas pappa er interessert i Natur og historie sånn som pappan min. Idag har Minna värt hos tannlegen mens jeg har sittet på et ventevärelse, lyttet til musikk, lest blader og sett på söte folk. Jeg har funnet ut at alle finske folk har litt öyne som mummitroll. Og neser som lille My.

Nå skal vi se på kunst i Lappinlahti, og når vi får lyst på kaffe skal vi besöke bestemoren hennes.





1 kommentar:

Rin sa...

Jeg har sterk tro på at alle finner ser litt mumi ut :D