torsdag, desember 03, 2009

Nå sitter jeg på internettcafe i Donetsk sammen med Minna og Darina.

Vi har hatt en fin uke. Jeg har vært litt sliten, men det er godt å kjenne at litt søvn stort sett er det som skal til. Jeg har lært jentene KP-Vangols "Herren er stor hans navn vil jeg prise" på russisk. Samt lært meg selv johannes 14:6 på russisk. Og Masse mer. Og undervist fra kolosserbrevet. Det er kollosalt gøy å undervise kollosserbrevet fra ende til slutt slik som det står. Da er det jo ikke mine ord. Greit å slippe å tenke på at  man skal være så innmari flink heletiden. Ordet er bra, så da blir det bra. Rehabsenter er ingen pinsemenighet. Jentene kommer ikke fram til omvendelse og forbønn om undervisningen min var bra. Men det er Guds levende ord. Og det kan reprodusere seg selv. Guds ord er som en hage. Menneskelig visdom er som tivoli. Tivoli er bra, men du kommer ikke ned en morgen og ser at to karuseller har fått barn.

I går var jeg og Minna og Olga og Kristen på balettforestilling på operaen i Donetsk sammen med noen fra menigheten. Det var gøy. Han ene var selv musiker ved operaen og viste oss rundt bak scenen. Forestillingen var utrolig bra. Pen dansing og masse pene kulisser og nydelig musikk. Spesielt gøy for Minna som har spilt masse i orkestere tidligere.

Jeg tror jeg vil at livet mitt skal være som en musikal. Hvis det er som en balett, må man hoppe så masse rundt at man ikke orker å synge. Hvis livet er en opra, må man synge så masse at man ikke orker å danse, og man blir veldig tjukk. Så er det slitsomt å spare stemmen heletiden.

Jeg tror livet mitt er tenkt å være en musikal. Noen sanger i moll, og litt i dur. Jeg danser når jeg er glad, og sitter/ligger å fingerspiller litt i godstolen når jeg er sliten. Og jeg inviterer jeg mange spennende mennesker til å gjøre solostunts innimellom.

Ikveld skal vi på filharmoni. Det blir morro. Jeg vil ha med litt filharmoni i musikalen min:)




Ingen kommentarer: