mandag, november 11, 2013

korsstrid

Jeg skriver ofte hjerter.

men det skal jeg slutte med.

Fordi jeg forbinder ikke hjerter med kjærlighet.

Jeg forbinder det med kliss.

Og egentlig er det litt det samme med kors.

Jeg liker det, men av en eller annen grunn så bruker jeg aldri kors til å symbolisere tro.

Jeg forbinder kors mest med dødsanonser og alvor.

Ikke med en sterk, glad og kjærlig frelser som har stått opp fra de døde!

Vet ikke helt hva slags tegn jeg ville brukt til å best mulig beskrive tro eller kjærlighet.

Det er grunnen til at jeg lever det livet jeg har valgt å leve.

Hadde vært himla greit hvis jeg kunne elska noen ved å skrive masse hjerter eller fått folk til å tro på Gud ved å gå med kors.

Og ikke trengte å beskrive det med musikk, kunst og gjennom handlinger i tro og kjærlighet til medmennesker.

Men for all del -la nå folk som vil gå med kors på tv få lov!

Peace!



Ingen kommentarer: