fredag, august 02, 2013

Modell for Guds bilde.

Snart er det skolestart. For å sitere en av årets klasseveninner på fb: "Husker den tiden da skolestart handlet om å kjøpe seg det beste penalet og de feteste visklærene.."

Jeg ble med mamma idag til Svenska köpcentret for istad med den hensikt å kjøpe kleeeder og parfym, smink til årets skolestart. Det er ikke gøy når alt det fine er plukka. Og det som er helt ok passer ikke. Og en annen tanke slo meg, at jeg har dilla i Trøgstad i sommer og har ingen aning om hva som er liksom in.. Og jeg har ikke gått med jeans på lenge og er antakeligvis ute av formen. Og så begynte jeg å mimre skolestart i fjor, da jeg hadde dilla rundt i UKRAINA i tre år. Der man pynter seg med øyenskygge opp til bryna og stiletthæler uansett mote.. Men jeg handla bare det jeg likte selv -på second-hand.. Og skolestart kom som en bombe på Sørlandet. Jeg stressa masse og gikk ofte hjem og skifta i friminuttene -skivebom -ante ikke hva jeg skulle kle meg med. Og jentene på sørlandet er HELT som modeller. Blonde, brune, perfekte..

Så vet jeg selvsagt at Bibelen er mer sann enn moteblader osv. Bibelen sier at vi er skapt i Guds bilde og at Han kler liljen på marken og har lovet å kle oss, ogsåvidere. Men det er ikke alltid "poletten detter ned" som man sier. Jeg vet det egentlig men..

Jeg fant ingen klær idag. Bare en parfyme som heter "marry me" og et par sandaler på halv pris som ser ut som to dører. (Dvs et kryss og en vanrett planke) og en blå eyeliner, grønn kraclelakk og linsevann.

Så kom jeg hjem, så meg selv i speilet med den blå eyelineren.. Og så kom det en setning opp fra hjertet mitt: "Du er modell for Guds bilde du".

og "PLING!"

Så er jeg plutselig MODELL! Modell for en virksomhet (...) som ikke diskvalifiserer folk pga kviser og sånn men kvalifiserer og løfter deg opp uansett. Som ikke egentlig dreier seg om det ytre, men om det indre. Ikke om å stresse men om hvile. Om å leve et liv med gode gjerninger som Gud har gjort ferdige for meg. Og som handler om å synliggjøre HAN SOM ELSKER DEM -ikke meg sjæl!:) Oppmerksomheten går ikke lenger til meg men til Han som er verdt all oppmerksomhet JESUS KRISTUS!

Jeg er modell for Guds bilde jeg.
Det er du og
<3 p="">

Ingen kommentarer: