onsdag, oktober 27, 2010

Så har man snart endelig pugget og lært seg passe med russisk nok til å forstå at det er Ukrainsk som er det nye in-språket.. Ingen som snakker det selvsagt, men alle skilter og kinofilmer er på Ukrainsk.. Ok så får jeg lære meg litt Ukrainsk da.. Men ikke idag. Haha.

I går fikk jeg vite at jeg må ut av landet for å få oppholdstillatelse før 18 november.. Greit for meg med en liten luftetur, men kjipt for Magne og Olga som må ordne alle papirene for visumsøknaden på under 20 dager.

Idag begynte ene ungen med hiv å blø neseblod. Takk Gud for salme 91 og domestos-vaskemiddel.

Når det regner må jeg finne på noe gøy. Jentene vet ikke hva de synes er gøy å gjøre, fordi de aldri har prøvd. Nå har den ene av de tre hus-arbeiderene hos oss slutta. Hun var gammel, men trist likevel. Jeg og tanja skal ta vakta hennes. Da skal vi skru av alt lyset i helehuset og leke mørkegjømsel. Det blir gøy. Det finnes morsomme ting å gjøre i alle tider av året. Heldigvis.


Ingen kommentarer: